A Canon új Cinema EOS koncepciójába és terméksorába illeszkedik a két új, digitális filmkamera. A két modell között a különbség csak a lencsefoglalat, az EOS C500 az EF foglalatos lencséket használja, a C500 PL, pedig a PL objektívekkel dolgozik. Innentől mindkét kamera teljesen azonos: 4K, (4096X2160) pixelt teljesít. A kimeneten tömörítetlen RAW fájlokat kapunk, külső rögzítés céljára. Yuichi Ishizuka a Canon alelnöke, sajtótájékoztatójában nem titkolta, hogy a Cinema EOS rendszerükkel meghódítani készülnek a legmagasabb képminőségre éhes Hollywoodi filmprodukciókat. Nem kétséges, hogy a 4K a jövő filmes képformátuma és mint ilyen az effektek és az utómunka is nagyon fontos a nagy költségvetésű produkcióknál, ott ahol egy jelenet állhat élő forgatott és nagyfelbontású, számítógép által generált tartalmakból.

 

belso.jpg

 

A C500 nem csak a 4K-t támogatja, hanem kimenetei között 10 bites tömörítetlen RAW adat streamet is kaphatunk, de-Bayering nélkül. A rugalmasság jegyében lesz négyes full HD (3840×2106), 2K (2048×1080), full HD (1920×1080) kimenet és még más képi opció. Mindezen képi formátumok megfelelnek az SMPTE gyártási szabványainak. Az összes 4K formátum esetében 1-60-ig választható a frame ráta. A kamerák alkalmazzák a 12 bites RGB 4:4:4 formátumot a 2K kimeneten, amelynek képrátája szintén 1 és 60 közt változtatható. Ha átkapcsolunk 10 bit YCrCb 4:2:2 módba, akkor a kamera 120 frame/másodpercig képes dolgozni. A C500 szimultánban rögzít CF kártyára 50 Mb/s-os HD proxy videót azonnali offline vágáshoz. A képszenzor új fejlesztésű szuper 35mm-es, 8,85 megapixeles CMOS. A kamerák teljes mértékben kompatibilisek a Canon óriási választékban rendelkezésre álló, cserélhető EF Cinema és PL foglalatos lencséivel, valamint a Canon tükörreflexes fényképezőgépeihez használatos EF lencsékkel is. A C500 az idei év végén lesz elérhető, a végső ár még kérdés, de az előzetes tervek a 30000 dolláros listaárról szólnak.

(e)