Talán emlékeznek még néhányan a filmtörténet világhírűvé lett plakátragasztójára Vittorio de Sica Biciklitolvajok című filmjében. Igaz, hogy a tragikus történet ragasztókenős szisztémája még sok helyen működik, de egyre több üzletben, áruházban, bankban, szállodában, autószalonokban már a digitális plakát, angol nevén a digital signage (ejtsd: didzsitel szájnidzs) kelleti az áruk tömkelegét.
Nagy előnye, hogy a tartalom nem statikus, mint a klasszikus plakátnál, digitális videóként, fotósorozatként előre elkészíthető, tárolható és programozhatóan kijátszható. Helykihasználás szempontjából tehát ideális reklámeszköz a digitális plakát.
Tehetséggel szerkesztve látványos, figyelemfelkeltő, dinamikus hatást kelt, és nem csak, mint reklámfelületként, hanem információhordozóként is.
Több digitális plakátot hálózatba lehet szervezni, így a táblánként különböző tartalmat egy központi helyről IP-alapon lehet a megfelelő helyre eljuttatni.
A szakemberek szerint az ún. POS (Point Of Sales: értékesítési hely), vagyis a konkrét értékesítési helyre térben is

időben determinált tartalommal, 20-30 százalékkal növelhető egy üzlet bevétele. Ha valaki például egy áruházban, bevásárló központban több digital signage-ba tud beruházni, azokat reklámhelyként értékesítve jelentős jövedelemre tehet szert.
A digitális plakát valójában egy lapos LCD, vagy plazma monitor, mely a tévétől eltérően nemcsak fekvő, de álló formátumban is megjelenhet. Lóghat falon, állhat állványon, kirakatban, polcon, kinek mi tetszik. Mérete 7 colos képátlótól fölfelé szabadon megválasztható, függ a helyiség méretétől, de a tartalom is determinálhatja. Ha sok a kisbetűs szöveg, szerencsésebb, ha nagyobb a display, máskor, ha emberek, áruk adják a látnivalót, a kisebb display is elegendő.
A digitális plakátok néhány éve már állandó szereplői a nagy broadcast kiállításoknak. Ismerve a megjelenítők folyamatos fejlesztését (gondoljunk csak a LED-es LCD-k, az OLED, a 3D növekvő térnyerésére) a digitális plakát (más szóval: képkeret) a legdinamikusabban fejlődő marketing eszköz, ezért nincs okunk csodálkozni azon, hogy már a plakát sem a régi.
– NL –


