Több Oscar a Dolby Atmos filmeknek…

A világ leghíresebb vörös szőnyege a volt Kodak, ma már Dolby Theater elött,
ahol az alkotók bevonulhatnak a gálára.
Semmi sem örök, még a Hollywood-i kulisszák is változnak. Mind ezt legjobban a jó öreg Kodak Theater, és az odavezető Kodak bulvár névváltozása igazolja a legjobban. Pedig valójában semmi sem változott, csak a zászló színe. Az időközben hatalmát vesztett egykori film és kameragyártó óriás csődbjeutása, a filmgyártás totális átalakulása, a digitalizálás előretörése teljesen megváltoztatta a műfajt, és ez Hollywood-ot is utolérte. Persze a nimbusz változatlan, sőt, talán még tovább is nőtt.
Az Oscar mindenkinek fontos, nekünk viszont egy kicsit közeleb áll a szívünkhöz annak az alkotógárdának a tevékenysége, akiknek a neveit mindíg kismetűvel írják a végefőcímekben. Közéjük tartoznak a hangmérnökök, vágók és szerkesztők is, akiknek sikerét most kiemeljük a díjözönböl…

A hangmérnöki Oscar-díjat az American Snipe (Amerikai mesterlövész) hangfelvételeit irányító vezető hangmérnökök Alan Robert Murray és Bub Asmankapták.
Immár a második egymást követő évben, idén is Dolby® Atmos ™ film nyerte a legjobb hangmérnöknek járó Oscar-t, és a harmadik egymást követő évben, Dolby Atmos filmhang kapta a legjobb animációs filmnek járó Oscar díjat. Az American Sniper ( Az amerikai mesterlövész ) nyerte a hangmérnöki díjat, míg a Big Hero 6 -nak ( 6 nagy hős ) ítélték a legjobb animációs filmnek járó Oscar díjat.
Az elmúlt évben, a Gravity mindent vitt, megnyerte a hangvágás és a hangkeverés, valamint öt másik kategória Oscar díját. A tavalyi legjobb animációs film a Frozen volt. Két évvel ez előtt, pedig a Brave nyert díjat, az első film, amit valaha Dolby Atmos hanggal készítettek.

Don Hall és a társrendező Chris Williams valamint Roy Conli producer a Big Hero 6 című flm Best Animated Feature Oscár díjakat vehették át a Dolby Atmos Theaterben rendezett gálán.
A Dolby Atmos debütálása óta 2012 júniusától, már több mint 200 játékfilm készült Atmos hanggal, és ma már ezt a rendszert használják az összes nagy hollywoodi stúdiók és más nemzetközi filmesek is. A Dolby Atmos lehetővé teszi filmesek számára, hogy egy keveréskor elhelyezett lépés hangja bárhol a világ filmszínházaiban, (beleértve az általánosan hozzákevert hangot, és környezetet), a közönség pontosan ugyan ott, akár a feje fölött hallja mint az eredeti helyszínen, ami segíti mélyebbre vinni őket a film történetébe, és annak megértésébe.
„Ezek a díjak nagyban demonstrálják azt a sikert, amit a Dolby Atmos viszonylag rövid idő alatt nagy lendülettel épített maga köré,” mondta Doug Darrow, Dolby Senior Vice President of Cinema. „A Dolby Atmos új alkotói képességekkel ruházta fel a filmeseket, hogy használatával új és kreatív módon mondhassák el történeteiket a közönségnek.”
Az elmúlt évben Dolby Atmos bekerült a házimozikba és olyan mobil eszközökbe, mint például az Amazon Fire HDX 8.9. notebook. Számos filmet adtak ki, és készítettek Dolby Atmos hanggal Blu-ray Disc-en, mint például a Gravity, Unbroken, The Hunger Games: Mockingjay 1. rész, és John Wick.

American Sniper – Az amerikai mesterlövész
Amerikai mesterlövész, története Chris Kyle –ról, a legendás Navy SEAL mesterlövészről szól. Mind ez a hangosztály csapatát nagy kihívással szembesítette, ami egyedülálló volt, úgy a mindkét háborus időszakot érintő, mint a természetes hangok vonatkozásában, amikor Kyle hazatért.
A jelenetek során Kyle a mesterlövész, egy tetőtéri helyszínen feküdt a puskájával. A felvételt készítő hangmérnök Gregg Rudloff mesélte, hogy a The Wrap című könyvből készült háborus filmsorozat kapcsán levettek egy csomó hangmintát, hogy teljesítsék Clint Eastwood elképzelését a természetes csatazajok hangját illetően. A American Sniper” szokatlan kérdést jelentett a film hangmérnökei számára, mert mind e-közben a szereplő lélegzése volt az, amit hallani szeretett volna .
Egy Dolby Atmos témában zajló beszélgetés kapcsán John Reitz hangmérnök azt mondta: „Ez számomra maga a megvilágosodás…” A Dolby Atmos hagyja, hogy a filmesek különválasszák a hangokat, mint a zenét és a párbeszédet, amelyek egyébként ugyanabban a térben “harcolnak egymással” a helyért. „Mi ezt a teret tudjuk megnyitni a keverésnél”
„A moziban, ahol elősször éltem át a Dolby Atmos hangzást úgy éreztem mintha dübörgő tankok mentek volna keresztül az egész testem,” írta Anne Helen Petersen a BuzzFeed nevű website-on a filmről. „Minden alkalommal, amikor Kyle egy lövést adott le, egy csapást éreztem a gerincemen.”
A hangmérnöki díjat a hangfelvételeket irányító vezető hangmérnökök Bub Asman és Alan Robert Murray kapták. Gregg Rudloff, Reitz, és a hangtechnikus Walt Martin-t jelölték a legjobb hangkeverés díjára, amit végül is Craig Mann, Ben Wilkins, és Thomas Curley kaptak a Whiplash (Ostorcsapás) -ért.

Hiro Hamada a Big Hero 6 tinédzser felfedezője, a film főszereplője.
Végül pár szó a Big Hero 6 -ról.
A Big Hero 6 technikai csodagyereke Hiro Hamada és az ő hatalmas felfújható robot Baymax-e és annak barátai alakítják a high-tech hősöket a filmben. A Dolby Atmos hangú alkotás nyerte a legjobb animációs film, a Cinema Audio Society díját, amivel az alkotókat a film hangkeverésében elért megoldásokért jutalmazták.
( – )


